תקנון והערות כלליות עונת הפלגות 2024
מלחמת חרבות ברזל – עדכון
בהתאם להנחיות רשויות הבטחון ופיקוד העורף פעילות ההפלגות הועברה ליציאות וחזרות מנמל אשדוד (במקום נמל חיפה).
במידה ויהיו שינויים מהוראות אלו, נעדכן את מזמיני ההפלגה באופן פרטני.
האמור בהערות הכלליות נכתב מטעמי נוחיות בלשון זכר יחיד ואולם במשמעו מתייחס הן לזכר והן לנקבה, הן ליחיד והן לרבים.
חברת מנו ספנות בע"מ
מספר ח.פ 511887697
המחיר כולל:
- הפלגה בחדר עם שירותים ומקלחת.
- פנסיון מלא באונייה.
- בידור ומופעים מידי ערב.
- צוות הדרכה ישראלי.
- החברה שומרת על זכותה לשנות את המחירים מעת לעת. מחיר העסקה לא ישתנה לאחר תשלום מקדמה או התשלום המלא. מומלץ להזמין ולרכוש כרטיסים בהקדם.
- אין כפל הנחות על מבצעים.
תוספות:
- תשר (טיפ) אינו כלול במחיר השייט והינו לשיקול דעתו של המפליג. כנהוג באוניות הנופש בעולם, מקובל להעניק תשר לצוות המלון (אינו חובה) המשרת אתכם ברמה הגבוהה ביותר, בסך 5 אירו לאדם לכל יום הפלגה.
- חברת מנו ספנות בע"מ אינה מתחייבת לשמור חדר כזה או אחר ובלבד שהחדר שהלקוח מקבל הינו באותה קטגורית חדרים עליה שילם. הבטחת סמיכות חדרים או מיקום מסוים באונייה , תתאפשר בעלות של €5 ללילה לחדר.
- ביקור במרפאה, הזמנת רופא לחדר וקבלת תרופות, כרוכים בתשלום.
- המחירון אינו כולל סיורי חוף. סיורי החוף מומלצים לרכישה ע"י הנופשים אך אינם חובה.
- חלק מסיורי החוף ניתנים לרכישה באונייה בלבד.
- הזמנת סיורי החוף באתר האינטרנט או במוקד המכירות הטלפוני ייתכנו עד 2 ימי עסקים לפני יציאת ההפלגה בלבד. לאחר מכן, רכישת סיורי חוף תיתכן בזמן ההפלגה בלבד וללא הנחת הזמנה מראש. הנ"ל חל על כול השירותים הניתנים לרכישה מראש.
- ניתן לבטל הזמנות לסיורי חוף ללא חיוב בדמי ביטול עד 48 שעות קודם למועד יציאת ההפלגה.
- ביטול שיתקבל עד לשעה 20:00 בערב הקודם ליציאת הסיור יחויב ב 50% דמי ביטול.
- ביטולים שיתקבלו לאחר השעה 20:00 ו/או אי הופעה בבוקר הטיול יחויבו בדמי ביטול מלאים ולא יינתן החזר כספי.
- אין התחייבות לסיורים בשפה שאינה עברית.
- יתכן ביטול של סיור חוף אשר נרכש, בשל מיעוט נרשמים או בשל סיבות תפעוליות של ספק הטיולים המקומי בנמל היעד. במקרים כאמור יוחזר ללקוח הסכום ששילם עבור הסיור, ולא מעבר לכך.
- לעיתים, במקרים חריגים, מסיבות שאינן בשליטת חברת מנו ספנות בע''מ, מתעורר הצורך לשנות את מסלול סיורי החוף. במקרים האלה, לפי ההקשר, תשנה החברה את סיור החוף ואם עלות הסיור פחתה תשיב מנו לרוכשי הסיור את ההפרש.
- ניתן לרכוש באונייה חבילות אינטרנט במחיר משתנה. חבילת האינטרנט של האונייה הינה אינטרנט לוויני אשר מסופק על ידי חברה חיצונית, על כן יתכנו שיבושים בקליטה. קצב הגלישה אינו קבוע ותלוי בגורמים חיצוניים שונים, דוגמת – זמינות וכיסוי, רדארים, ספינות קרב, מיקום לוויינים ו/או תקלות שונות. החברה לא תישא בכל אחריות לנזק, ישיר או עקיף, שיגרם כתוצאה מקצב הגלישה.
חדרים
* בעונת ההפלגות 2024 קבלת חדרים תהייה החל משעה 13:00.
חדרי שלישיות ורביעיות:
- מיטות לנוסעים שלישי ורביעי בחדר הן מיטות עליונות (להוציא בסוויטות).
- מכירת הפלגה לתינוקות מתחת לגיל שנתיים תתאפשר בחלק מחדרי הדלוקס והסוויטות בלבד, בהתאם לזמינות החדרים ולהקצאה הכללית של נוסעים ו/או תינוקות באונייה.
- ברוב חדרי האונייה, מיטה זוגית הינה צירוף של שתי מיטות יחד.
- בכל החדרים ישנה מדרגה בגובה של כ-22 ס"מ בכניסה לשירותים ולמקלחת (למעט בחדרים המותאמים לנכים).
חדרים עם חלון:
- בסיפונים 7, 8, ו-9 יש מספר חדרים עם נוף חלקי או מוסתר. מחירי חדרים אלה, הופחתו בהתאם לשיקול דעת חברת מנו ספנות בע"מ ומשהוזמן חדר כזה, לא תתקבלנה טענות הנוגעות לתמחור החדר.
- חדרים בהם רוב החלון פנוי מהפרעה לנוף, יחשבו כחדרים עם נוף מלא.
חדרים לנוסע יחיד:
- חדר בתפוסת יחיד (SINGLE): נוסע יחיד בחדר זוגי ישלם עבור שני כרטיסי הפלגה.
- נוסע עם שותף בחדר בתנאי שיימצא שותף (SHARING): במרבית ההפלגות לא תתאפשר רכישת כרטיס הפלגה עם שותף לחדר.
לוחות הזמנים ועלייה לאונייה:
- בשל הליכי הבידוק וביקורת הגבולות יש להגיע לנמל עפ"י הנמסר בעת ביצוע ההזמנה וכפי שמופיע בכרטיס ההפלגה.
- הנמל ושעת העלייה לאונייה בישראל יקבעו לפי הרשום על גבי כרטיס ההפלגה.
- לוחות הזמנים של השייט בנמלי ישראל ונמלי היעד השונים קבועים וידועים מראש לכל הנוסעים.
- בנמלים מיקונוס, סאמוס, וילפרנשה סור מר וקוטור, תתכן ירידת נוסעים מהאונייה לרציף הנמל באמצעות סירות שירות (טנדר).
- בנמלים סנטוריני ופטמוס, ירידת הנוסעים לרציף והעליה ממנו לאונייה תתבצע בסירות שירות (טנדר) בלבד. תהליך הירידה בסירות שירות יכול לארוך זמן ממושך, ומסיבה זו הירידה לסירות מתבצעת בשלבים – לפי מספרי הסיפונים, מהעליונים לתחתונים.
- בנמלים בהם מתבצעת הירידה לחוף באמצעות סירות שירות, עלולה להימנע ירידת נוסעים בעלי מוגבלות, בעיקר כאשר סירת השירות אינה מותאמת לקליטת כיסאות גלגלים או קלנועיות.
- על בעלי מוגבלות חלה חובה להודיע לנציג החברה מראש בדבר אופי מוגבלותם, על מנת שניתן יהיה לבדוק האם תתאפשר ירידתם לחוף בנמלים הנזכרים לעיל.
- לשם רווחת הנוסעים ושמירת הסדר בזמן ירידה בנמלים השונים (כולל נמל חיפה), תיתכן ירידת נוסעים בחלונות זמן מוסדרים בהתאם לקטגוריית החדר.
- לעיתים עלולים שלטונות נמל מסוים להקצות לאונייה רציף עגינה מרוחק יחסית משער היציאה מהנמל. במקרים מסוג זה יתעורר צורך לצעוד רגלית לשער, או לחילופין, לרכוש באונייה הסעה (שאטל).
- האונייה לא תמתין למאחרים. איחור שכזה באחריותו הבלעדית של הנוסע. השעה הקובעת בלוחות הזמנים הינה השעה במקום היעד.
- מנו ספנות בע"מ אינה אחראית לאובדן או נזק הנגרם למזוודות. שינוע המזוודות הינו הליך שירותי ואולם אינו חובה. נוסעים המעוניינים בשינוע מזוודתם עושים זאת על אחריותם הבלעדית.
- עקב הוראות בטיחות וביטחון חל איסור להכניס נוזלים ומשקאות לאוניה כגון משקאות קלים וחריפים מכל סוג.
- לעיתים, במקרים חריגים במהלך ההפלגה ומסיבות שאינן בשליטת חברת מנו ספנות בע''מ, בין השאר בשל כוח עליון, תאלץ החברה במהלך ההפלגה לשנות את מסלולי ההפלגה ו/או הנמלים אותן תפקוד האונייה ו/או את משך השהות בנמלים אשר תוכננו מראש. החברה תודיע לנוסעים עם היוודע דבר השינוי.
- יש לוודא לפני ההפלגה כי הדרכון בתוקף וכי לא הוצא כנגד הנוסע צו עיכוב יציאה מהארץ.
- באחריותם של בעלי דרכון זר או תעודת מעבר לברר האם נדרשות אשרות כניסה למדינות היעד.
- לא תתאפשר הפלגתו של נוסע שלא יעמוד בתנאים הנ"ל, והוא לא יהיה זכאי להחזר כספי.
ביטול הזמנות וחיוב בדמי ביטול:
- חיוב בדמי ביטול הזמנה ייעשה בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן תשמ"א - 1981 ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א - 2010:
- בכל מקרה של ביטול הזמנה יחויב הלקוח בתשלום דמי ביטול בהתאם לתאריך קבלת הוראת הביטול במשרדי החברה וביחס למועד הרכישה.
תאריך הביטול יחושב לפי המועד בו נתקבל הביטול (בפקס, דואר, טלפון או אימייל במשרדי מנו ספנות בע”מ).
- במידה וביטול ההזמנה התבצע בתוך 14 ימים קלנדריים מיום ביצוע העסקה או מיום שליחת מסמך הגילוי ע''י מנו ספנות בע''מ (לפי המאוחר מבניהם), ובלבד שנותרו לפחות 7 ימים שאינם ימי מנוחה טרם מועד ההפלגה - דמי הביטול הינם 100 ₪ או 5% , לנוסע, לפי הנמוך מבניהם.
- בעסקת מכר מרחוק לאדם בעל מוגבלויות, אזרח ותיק או עולה חדש – ביטול הזמנה בתוך ארבעה חודשים ממועד ביצוע העסקה, ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן (ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית) – תחויב אף היא בדמי ביטול בסך 100 ₪ או 5% לכל נוסע, לפי הנמוך מבניהם. הנ"ל יחול אך ורק בנסיבות בהן בוצעה פנייה של העוסק אל הצרכן (כהגדרתה בחוק ובפסיקה), אשר כוללת בחובה פעולה של מעשה ו/או הטעיה ו/או השפעה אסורה על הצרכן וזו הובילה לסגירת העסקה בין הצדדים.
בכל מקרה אחר:
- ביטול מעל 30 ימי עסקים לפני מועד ההפלגה 25% ממחיר החבילה.
- ביטול בין 19-30 ימי עסקים לפני מועד ההפלגה - 35% ממחיר החבילה.
- ביטול בין 8-18 ימי עסקים לפני מועד ההפלגה - 50% ממחיר החבילה.
- ביטול במהלך 7 ימי עסקים לפני מועד ההפלגה - 100% דמי ביטול.
- במקרה של שינוי מועד ההפלגה ע''י הנוסע ו/או החלפת נוסע בנוסע אחר, יחולו דמי הביטול.
- חברת מנו ספנות בע''מ ממליצה לנוסעים לרכוש ביטוח לנוסעים לחו”ל, ולוודא במועד הרכישה כי הביטוח מכסה את ביטול הנסיעה, נזקים למטען ונזקי גוף.
- חברת מנו בע"מ לא תישא בעלויות הוצאות רפואיות או אחרות (פינוי ו/או בדיקות וטיפולים בבי"ח מקומי וכד').
- חברת מנו ספנות בע"מ אינה אחראית לאי הגעתם או איחורם של אורחים להפלגה, בין אם מסיבות רפואיות ובין אם מכל סיבה אחרת.
- בכל מקרה של ביטול, יוחזר הסכום ששולם עבור ההזמנה, בניכוי דמי הביטול, בתוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה על הביטול.
- ביצוע הפלגה תלוי במספר הנרשמים.
- למנו ספנות בע"מ או לבעלי האונייה, הזכות הבלעדית לבטל הפלגה או הפלגות או לשנות את מסלולם או את משך השהות בנמלים משיקולים תפעוליים, טכניים ואחרים. הודעה מתאימה תימסר לנוסעים עם היוודע דבר הביטול/שינוי. במקרה של ביטול ההפלגה יוחזרו ללקוח כל הסכומים ששולמו על ידו למנו ספנות בע"מ ללא תשלום נוסף מעבר לתשלום שבוצע על-ידי הנוסע/לקוח. במקרה של ביטול ההפלגה כתוצאה מאירוע שהוא חיצוני לפעילות החברה כמו מלחמה, מגיפה וכיו"ב, הסכומים ששולמו עבור ההפלגה המבוטלת, יעמדו לרשות הלקוח עבור הפלגה בעתיד או יתאפשר ביטול בהתאם לתקנון ביטול ההפלגה בכפוף לדמי ביטול.
דרכים למסירת הודעת ביטול:
- במייל: service@mano.co.il
- בפקס: 04-8667666
- בטלפון: 04-300-4019*
- במשרדי מנו ספנות: חיפה, פל-ים 2 | תל אביב, הירקון 74 | אשדוד, האורגים 11.
- באתר החברה בכתובת: www.cruise.mano.co.il/cancelorder
- בהודעת הביטול יש לציין שם מלא, מספר ת"ז ומספר הזמנה.
חדר אוכל ומזון באנייה:
- האוכל, מוצרי המזון והמטבחים באונייה הינם בהכשר ובפיקוח מטעם הרב יצחק דיין, הרב הראשי לקהילת יהודי סלוניקי.
- ניתן להזמין אוכל כשר (גלאט) בתוספת תשלום – €19 לנוסע ליום, מבוגר או ילד (צהריים + ערב).
- מנו ספנות בע''מ משתדלת להיענות לבקשות הנוסעים ולספק להם מיני מאכלים המותאמים למצב בריאותם (ללא סוכר, גלוטן, לקטוז וכו') ואולם אינה מתחייבת על כך. לא ניתן להבטיח רמת ביטחון מוחלטת של התאמת מזון לצרכי בריאות הנוסע, מבלי חשש שיכיל עקבות כלשהם של הרכיבים אשר צריכתם אסורה עבורו. על כן האחריות הבלעדית על כך היא על הנוסע עצמו.
- חברת מנו ספנות בע''מ אינה מתחייבת לשמור מקומות ישיבה בחדר האוכל.
- חברת מנו ספנות בע"מ אינה מתחיבת לשיבוץ בחדר אוכל ספציפי באוניה.
- במסעדת "ביסטרו" השירות בהגשה ובתשלום. הישיבה במסעדה כרוכה בהזמנה מראש והנה על בסיס מקום פנוי.
הפקדת הדרכון, כרטיס המנו קארד ותשלום באונייה:
- על הנוסעים להפקיד את דרכונם עם עלייתם לאונייה. הדרכון יוחזר לנוסעים לקראת חזרתם לארץ. אמצעי הזיהוי באונייה ובנמלי היעד הינו כרטיס מגנטי "מנו קארד" שיונפק באונייה. כרטיס ה"מנו קארד" משמש גם לתשלום באונייה. חובה להצטייד לפחות בכרטיס אשראי אחד לכל הזמנה, אשר ישמש כפיקדון להזמנות באונייה. לא תתאפשר עלייה של נוסע ללא כרטיס אשראי.
- מחירי השירותים והמוצרים באונייה הינם באירו (למעט בחנויות הפטורות ממכס ובקזינו).
כללי:
- חברת מנו ספנות בע"מ משמשת סוכנת כללית לשייט, לאונייה ולסיורי החוף.
- לשם רווחת כלל ציבור הנוסעים באונייה חל איסור על עישון בכל שטחי האונייה, כולל המקומות הציבוריים, סיפונים, בחדרי הנוסעים ובמרפסות הסוויטות, למעט פינות עישון מוגדרות ומסומנות בסיפון הפתוח. הנוסע מתחייב להימנע מעישון במקומות האסורים ולהישמע להוראות צוות האונייה.
- נוסעים שיעשנו בחדר יחויבו בתשלום קנס בסכום כספי משמעותי, ובנוסף יהיו חשופים לצעדים משפטיים ו/או אחרים שיכול ויינקטו כנגדם.
- השגחה על ילדים מתחת לגיל 18 בהפלגה באחריות ההורים או מלווה מבוגר הנדרשים לשמור על בטחון הילדים והתנהגותם באונייה.
- לנוסע ידוע כי חל איסור מכירה או הגשת משקאות משכרים, לאדם שטרם מלאו לו 18 שנים וכי עובדי האונייה העוסקים במכירת והגשת משקאות משכרים, רשאים לדרוש את כרטיס המנו קארד של הנוסע – בכדי לוודא את גילו. מנו ספנות בע''מ מזהירה כי צריכה מופרזת של משקאות משכרים מסכנת חיים ומזיקה לבריאות.
- השימוש במגלשה באונייה מוגבל לגיל ולגובה. המגלשה תופעל בלוחות זמנים שיפורסמו בתוכנית היומית. חל איסור לעלות על המגלשה, מחוץ ללוחות זמנים אלה.
- חברת מנו ספנות בע"מ שומרת לעצמה את הזכות לסרב לעלייתו של נוסע לאונייה או הורדתו מהאונייה במהלך ההפלגה. זאת עפ”י שיקול דעת רב החובל ו/או הנהלת החברה לשם שמירה על בטיחותם, שלומם וביטחונם של שאר הנוסעים באונייה וצוות האונייה. החברה לא תישא באחריות ובכל ההוצאות הנלוות כתוצאה מאי עלייתו לאונייה ו/או הורדתו במהלך ההפלגה.
- חל איסור על הפעלת מכשירים חשמליים אישיים בחדרים ובכל שטחי האונייה.
- יש לשמור על רכוש האונייה.
- פרטי רכוש שנמצאו בשטחי האונייה ובחדרים, יישמרו 60 יום, במחלקת אבידות.
- מנו ספנות בע''מ שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל פעולה חוקית כדי להיפרע מנזק או אובדן של ציוד בחדרי הנוסעים או בשטחים הציבוריים.
- חברת מנו ספנות בע"מ שומרת לעצמה את הזכות, לסגור חלק מהשטחים הציבוריים לפעילות פרטית, לפרקי זמן מסוימים.
- חובה על כל סוכני הנסיעות והנוסעים ליידע את חברת מנו ספנות בע''מ על מגבלות פיזיות או אחרות של הנוסע במידה וקיימות, טרם ביצוע ההזמנה במשרדי מנו ספנות בע''מ.
- באונייה אין מעלית שבת.
- מקום השיפוט לכל סכסוך שיתעורר בין החברה לצרכן, יהא אך ורק בביהמ"ש בחיפה.
- חיובי אשראי מתבצעים בש"ח בלבד בהתאם לשער המרת מטבע חוץ ליום העסקה.
- החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות את התקנון מעת לעת על פי שיקול דעתה הבלעדי כאשר התקנון העדכני מופיע באתר החברה.
- סמים וחומרים לא חוקיים אחרים
כל סם או חומר לא חוקי אחר, כולל, אך לא מוגבל, קנאביס רפואי, אינו מותר לשימוש על האונייה ולא ניתן לצרוך אותו במהלך חופשה במנו ספנות, כולל במהלך ההעברה, בתוך טרמינלים, בסיורי החוף או ביעדים. סמים או חומרים בלתי חוקיים יוחרמו ויינקטו הליכים מתאימים היכולים לכלול הורדה מהאונייה והתערבות של הרשויות המתאימות. נוסף על כך, יתכן ולממשלות זרות בנמלי העגינה יש חוקים נוקשים לגבי אחזקת סמים. אורחים שיתפסו כשהם מפרים חוקים אלו עלולים להיאסר ולהיתבע על ידי רשויות השיפוט הזרות ויתכן ותמנע מהם העלייה בחזרה לאונייה.