יומן מסע - קרוז של 4 לילות

יומן מסע - קרוז של 4 לילות עם המשפחה

חיפשנו חוויה מיוחדת לחגוג את בת המצווה של בת הזקונים. כילדה שאוהבת את הים, אבל גרה רחוק מהחוף, עלה לנו מיד הרעיון של שייט. לא, לא יאכטה פרטית ולא שייט קייקים אלא קרוז אמתי באוניה מפוארת "כמו בסרטים", כפי שהגדירה זאת הקטנה.

החלטנו לפנות מספר ימים, יותר כמו סופ"ש ארוך ולהפליג לאזורים קרובים למדינתו הקטנטנות כמו יוון ואיי יוון. התחשק לנו בטן- גב, שקיעות, ספורט ימי וגם קצת היסטוריה ותרבות ולא רצינו שייט ארוך מדי – כי בכל זאת, פעם ראשונה בלב ים.
בחרנו לשוט עם מנו ספנות בשל היותה חברה ישראלית והיה לנו חשוב שיהיה לנו איש קשר שיוכל לסייע לנו בבחירת הקרוז המתאים וגם שהיציאה תהיה מהארץ ולא לאחר טיסה למדינה ביבשת אחרת. באחה"צ של יום שמשי מצאנו את עצמנו לאחר שארזנו כל מה שעלה בדעתנו מבגדי ים דרך תרופות נגד בחילות בנמל חיפה. שנים רבות לא היינו בבירת הכרמל והתרגשנו מאוד לעמוד עם המזוודות על הרציף ולראות את האונייה המופלאה הרויאל איריס עוגנת ומחכה שנעלה אליה יחד עם עוד זוגות, חברים ומשפחות – כולם מצלמים סלפי ליד הספינה על רקע הים הפתוח.

הספינה מרגישה ענקית אפילו יותר מבפנים מאשר מבחוץ. מצוחצחת, מבריקה, משרה תחושה של מלון 5 כוכבים. אנחנו בחרנו בסוויטה משפחתית עם מרפסת לים, כדי שנוכל לשבת עם הקפה בבוקר ולהירגע וחשבנו שאם כבר להתפנק ולשדרג – אז עד הסוף.

יום ראשון
אז ביום הראשון, לאחר התמקמות, הלכנו לטעום מהחיים הטובים שמציעה הספינה. הילדים רצו מיד לבריכה הגדולה ממנה נשקף הים בעוד אנחנו הזמנו לעצמנו עיסוי בספא היוקרתי ונהנו ממסאז' שהטעין אותנו באנרגיות חדשות לקראת הקרוז. אחר כך סעדנו את לבנו בארוחת ערב במסעדת האונייה – היצע מסחרר של מטעמים וכל שצריך זה רק לבחור. אני צמחונית, בעלי קרניבור וכמובן שלשנינו חשובה הכשרות ומנות שיתאימו לחיך של הילדים והכל הוצג בדרך מעוררת תיאבון עם אפשרות להעמיס על הצלחות כמה שרוצים. לא מתכון אידיאלי לדיאטה – אבל החלטנו להפסיק לספור קלוריות וליהנות ממה שיש. בכל זאת, לא כל יום אנחנו בקרוז.
לפני השינה עוד הספקנו לצפות במופע מושקע ולהשתתף במסיבת ריקודים מלהיבה עד השעות הקטנות של הלילה. בלילה ישנו שנת ישרים. מי בכלל הרגיש שהוא שט. התחושה היתה של אופוריה.

קרוז,הפלגה עם המפשחה

יום שני
היום השני לפני ההגעה לרודוס עברה עלינו בנעימים בארוחת בוקר שעלתה על כל הציפיו. כאשר הגענו לרודוס החלטנו להצטרף לסיור חוף מאורגן, כדי ליהנות מהדרכה מקצועית והסעות. הסיור ברודוס לקח אותנו הישר לממלכת האבירים והצית מיד את דמיונם של הילדים ושלנו. ברובע האבירים, שנחשב אתר מורשת עולמית, סיירנו בין שערי ענק וקשתות גותיות וביקרנו בארמון ראשי המסדר בו יש גם מוזיאון עם שטיחים מרהיבים ופסלים מיוחדים.

האטרקציה המרכזית היתה סרט ב-9 ממדים עם אפקטים שיוצרים תחושה של מסע אחורה בזמן. ישבנו גם בטברנה אותנטית וקנינו מזכרות לפני החזרה לספינה.

יום שלישי
היום השלישי בספינה בה כבר הרגנו בבית התחיל בהרקליון, בירת האי. גם כאן החלטנו להצטרף לסיור מרתק הפעם בסימן התרבות המינואית שמזוהה עם עברה של האי. יצאנו מהעיר עצמה גם לנסיעה בין כפרים ציוריים וספגנו מכל עבר את האווירה של הכפרים והעיירות, טעמנו זמני זית ויינות וסיימו בקניות בשוק המקומי בו קנינו לחברים בבית שמן זית איכות.

יום רביעי
היום הרביעי כולו הוקדש לזמן פנוי וכיף באוניה. זו הייתה הפעם הראשונה בחופש שלא היינו צריכים לתכנן כלום והילדים פשוט זרמו לכל עבר – הילדה פגשה כמה חברות והן עברו מהמגלשה לבריכה לפעילויות במועדון בעוד הגדולים עשו כושר והשתזפו ואני ובעלי מצאנו זמן להשלים פערים – ספרים, סרטים וכמובן קניות בדיוטי ואוכל, המון אוכל וקוקטיילים ושייקים. כל הפאן הזה עד שהגענו בחזרה לנמל חיפה. שזופים יותר מתמיד ובאקסטזה מהחוויה המשפחתית הנהדרת שעברה עלינו. הילדה חזרה עם תמונות וזיכרונות, הרבה יותר מכל אירוע בת מצווה שיכולנו לארגן עבורה ואנחנו חזרנו נינוחים ומגובשים כמשפחה הרבה יותר מתמיד. מאמינה שנצא לעוד הפלגות בהמשך...תענוג שנשמח לשחזר.